• Ik kan geen gebruik meer maken van mijn UZI-pas in combinatie met Firefox, hoe kan dit?

    Leveranciers van webbrowsers als Microsoft, Apple en Google wijzigen het gebruik van plug-ins (zoals Java, QuickTime en Flash) voor browsers. Hierdoor is het mogelijk dat uw UZI-pas niet meer werkt in combinatie met de browser Firefox. Maakt u gebruik van Mozilla Firefox dan biedt Mozilla de mogelijkheid om een andere versie van Firefox te gebruiken.

  • Ik maak gebruik van Microsoft Edge, hoe komt het dat ik niet kan inloggen?

    Tegelijk met Windows 10 heeft Microsoft een volledig nieuwe browser geïntroduceerd; Microsoft Edge. Dit is een vereenvoudigde browser gericht op mobiel en tabletgebruik. Deze browser biedt (nog) geen goede ondersteuning voor UZI-passen en certificaten. Daarom kan met Microsoft Edge niet ingelogd worden met een UZI-pas. Bij gebruik van Windows 10 adviseren wij u om Internet Explorer of Mozilla Firefox te gebruiken. Naast Edge wordt Internet Explorer 11 ook als browser meegeleverd bij Windows 10.

  • Wat heb ik nodig om de UZI-pas te kunnen gebruiken?

    Om een UZI-pas te gebruiken heeft u nodig:

    • Computer met kaartlezer;
    • Internetverbinding;
    • Software;
    • Uw UZI-pas pincode.
  • Wat is smartcard logon?

    Smartcard logon is het inloggen op een windows computer met een smartcard in plaats van gebruikersnaam en wachtwoord.

  • Mag ik een UZI-pas (uit)lenen?

    Er zijn drie soorten UZI-passen; een zorgverlenerpas, een medewerkerpas op naam en een medewerkerpas niet op naam. Alleen de pas niet op naam kan door meerdere mensen gebruikt worden.

    Leen nooit uw persoonlijke UZI-pas (op naam) uit! Uw pas is uw elektronisch paspoort. De pas bevat uw persoonlijke identiteit en uw elektronische handtekening. U draagt persoonlijk de verantwoordelijkheid voor alle handelingen die met uw UZI-pas worden uitgevoerd.

  • Wanneer moet ik mijn UZI-pas intrekken?

    U moet uw pas intrekken bij:

    • verlies, diefstal of defect van de UZI-pas;
    • geconstateerd misbruik van de UZI-pas of vermoeden hiervan;
    • vermoeden van compromitteren, bijvoorbeeld door verlies of bekend worden van de PIN-code of PUK-code;
    • definitieve blokkering van de UZI-pas (als driemaal een foute PUK-code is ingevoerd);
    • beëindiging van het bestaan van uw organisatie;
    • het niet meer voldoen aan de criteria om te worden aangemerkt als zorgverlener of organisatie;
    • beëindiging van het dienstverband van de pashouder (als de UZI-pas op basis van een dienstverband is uitgereikt);
    • onjuistheden of wijziging van de gegevens die op de UZI-certificaten vermeld staan;
    • de ICT-ondersteuning waarvoor de servercertificaten zijn aangevraagd, niet meer in gebruik is.
  • Hoe moet ik mij identificeren voor ontvangst van de UZI-pas?

    Zodra de aanvraag is afgehandeld, ontvangt u een e-mail voor het maken van een afspraak voor de uitgifte van de UZI-pas. Deze afspraak moet binnen 6 weken na ontvangst van deze e-mail plaatsvinden. Bij het afleveren van de UZI-pas wordt uw identiteit aan de hand van een geldig wettelijk identiteitsdocument (paspoort of ID-kaart, rijbewijs is niet toegestaan) gecontroleerd. Na de controle wordt het document ingescand. Het scannen vindt plaats in een mal.

  • Waarom moet er een scan gemaakt worden van mijn identiteitsbewijs?

    UZI-producten geven toegang tot vertrouwelijke gegevens. Het UZI-register is daarom op grond van het Programma van Eisen van de PKI voor de overheid verplicht om de gegevens te registreren waaruit de identiteit van de pashouder blijkt. Het UZI-register is ook verplicht een kopie van het document waarmee de identiteit is aangetoond te archiveren.