Uw UZI-pas is een soort elektronisch paspoort. Bij een vermoeden van misbruik, bijvoorbeeld door diefstal, moet u uw UZI-pas daarom intrekken. Dit geldt ook voor het UZI-servercertificaat.
1. Pas intrekken
Intrekken van uw UZI-pas doet u online: gemakkelijk en snel
U kunt bij ons 24 uur per dag en zeven dagen per week online uw pas intrekken.
Wat heeft u hiervoor nodig?
- Uw pasnummer.
- Uw intrekcode. Deze intrekcode staat in de pincodebrief die aan u is toegestuurd.
Spoed
Indien de intrekking spoed vereist, kunt u het beste zelf online uw pas intrekken. Gaat dit niet? U kunt ons in dit geval ook bellen met een verzoek om een spoedintrekking.
- Houd het pasnummer bij de hand.
- Bellen kan op werkdagen tussen 09:00 en 17:00 uur naar +31 70 340 60 20
Heeft u de intrekcode niet (langer) in bezit?
U kunt ook een verzoek tot intrekking indienen per e-mail. Dit verzoek wordt door ons binnen 24 uur afgehandeld als het verzoek op werkdagen voor 16.00 uur is ontvangen. Verzoeken tot intrekking op werkdagen ná 16.00 uur, in het weekend of op feestdagen worden de eerstvolgende werkdag in behandeling genomen.
- Vul - afhankelijk van uw rol - één van bijgaande formulieren in en onderteken het. Daarna kunt u het ingevulde formulier scannen en toesturen per e-mail naar intrekken@uzi-register.nl.
- Gebruik hiervoor altijd een jpg of pdf-bestand, in deze formaten kunnen geen veranderingen worden aangebracht.
- Stuur met het formulier een kopie van een geldig identiteitsbewijs (ID) mee. Dit is het kopie ID van een aanvrager/wettelijk vertegenwoordiger of van de pashouder.
- Stuur u liever geen kopie ID toe? U kunt de mail ook elektronisch ondertekenen. Dan hoeft u geen kopie identiteitsbewijs toe te voegen.
Meer weten?
Hebt u vragen over het intrekken van uw UZI-pas? Neem dan contact op met ons klantcontactcentrum via e-mail info@uzi-register.nl.
2. Servercertificaat intrekken
Intrekken van uw servercertificaat doet u online: gemakkelijk en snel
U kunt bij ons 24 uur per dag en zeven dagen per week online uw servercertificaat intrekken.
Wat heeft u hiervoor nodig?
- Het pasnummer en de intrekcode. Deze gegevens staat in de intrekcodebrief die aan u is toegestuurd kort na ontvangst van uw certificaat.
Heeft u de intrekcode niet (langer) in bezit?
U kunt ook een verzoek tot intrekking indienen per e-mail. Dit verzoek wordt door ons binnen 24 uur afgehandeld als het verzoek op werkdagen voor 16.00 uur is ontvangen. Verzoeken tot intrekking op werkdagen ná 16.00 uur, in het weekend of op feestdagen worden de eerstvolgende werkdag in behandeling genomen.
- Vul bijgaand formulier in, onderteken deze, scan het formulier en mail het formulier in onveranderbaar formaat, zoals jpg of pdf, naar intrekken@uzi-register.nl
- Stuur met het formulier een kopie van een geldig identiteitsbewijs van respectievelijk aanvrager/wettelijk vertegenwoordiger mee.
- U kunt de mail ook elektronisch ondertekenen. Dan hoeft u geen kopie identiteitsbewijs toe te voegen.
Belangrijk
Wij willen u erop wijzen dat u verantwoordelijk bent voor een juist gebruik van het servercertificaat. Uw aansprakelijkheid eindigt pas op het moment dat uw certificaat is ingetrokken. Hebt u vragen over het intrekken van uw UZI-pas? Neem dan contact op met ons klantcontactcentrum via telefoonnummer +31 70 340 60 20 of E: intrekken@uzi-register.nl.